DJI Zenmuse X7 kamera bez obiektywu
Opis produktu
Kamera DJI Zenmuse X7 (bez obiektywu)
Odrodzenie w kinematografii
DJI Zenmuse X7 to kompaktowa kamera ze zintegrowanym gimbalem zaprojektowana do tworzenia filmów najwyższej klasy z oszałamiającą rozdzielczością i jakością obrazu. DJI Zenmuse X7 posiada 24-megapikselową matrycę CMOS z 14-stopniową dynamiką tonalną, która oferuje rozdzielczość 6K w formacie CinemaDNG i 5.2K w formacie Apple ProRes. DJI Zenmuse X7 jest również pierwszą kamerą lotniczą ze zintegrowanym mocowaniem, które umożliwia bezproblemową zmianę obiektywów. DJI Cinema Color odpowiada za precyzyjne zapisywanie kolorów. Te najnowsze osiągnięcia pozwalają na wyznaczenie nowych granic i urzeczywistnienie kreatywności filmowców.
Zaprojektowany dla doskonałości
DJI Zenmuse X7 korzysta z matrycy Super 35 mm, a wysoka prędkość odczyta umożliwia nagrywanie wideo w formacie RAW w jakości 6K przy 30 klatkach na sekundę bądź 3.9k przy 60 klatkach na sekundę. Rozmiar piksela wynosi 3,91 μm, a przekątna matrycy 26,6 mm. Tak duża matryca oferuje większą czułość na światło i 14-stopniową dynamikę tonalną – znacznie większy zakres niż 12,8 stopni kamery DJI Zenmuse X5S. Co więcej, stosunek sygnału do szumu (SNR) wynosi 46 dB, 8 dB więcej niż w DJI Zenmuse X5S, a zakres tonalny dochodzi do 9,41 bitów. Wszystkie te funkcje oferują nieograniczone możliwości twórcze dla płynniejszej pracy w najbardziej wymagających sytuacjach na planie filmowym.
System mocowań DJI DL-Mount
DJI zaprojektowało całkowicie innowacyjny system mocowania obiektywów. Dzięki wykorzystaniu nowatorskiej technologii FSI-Cu, matryca DJI Zenmuse X7 posiada cieńsze połączenia, które pozwalają światłu dotrzeć do powierzchni światłoczułej pod większym kątem. To umożliwia zastosowanie mniejszego obiektywu z zachowaniem doskonałej jakości obrazu. Odległość pomiędzy matrycą a mocowaniem obiektywu (flange focal distance) w mocowaniu DL wynosi poniżej 17 mm – ok. 1/3 rozmiaru mocowania PL-Mount. Oznacza to, że DJI Zenmuse X7 waży jedyne 630 gram z zainstalowanym obiektywem. Łącznie DJI Inspire 2 z kamerą DJI Zenmuse X7 ważą jedyne 4 kg, zachowując przy tym możliwość wykonywania tak samo złożonych ujęć, co konfiguracje ważące do 40 kg.
Obiektywy DL
DJI oferuje cztery główne obiektywy zaprojektowane pod mocowanie DL-Mount z długością ogniskowej od 16 mm do 50 mm i rozdzielczością do 8K. Wykonane z włókna węglowego obiektywy zostały zaprojektowane przez światowych ekspertów w dziedzinie optyki z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanych technologii, specjalnie na potrzeby najwyższej klasy matrycy w kamerze DJI Zenmuse X7. Cztery obiektywy zostały zaprojektowane przy zastosowaniu najnowszych technologii. Wykorzystanie włókna węglowego oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych sprawia, że czujnik obrazu spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników kamery DJI Zenmuse X7.
Kreatywność poprzez Elastyczność
Pełna aktualizacja systemu przetwarzania obrazu CineCore do wersji 2.1 pozwoliło uwolnić potencjał kamery DJI Zenmuse X7. Urządzenie umożliwia nagrywanie w jakości 6K przy 30 fps w formatach CinemaDNG oraz 5.2K przy 30fps w formacie Apple ProRes, co pozostawia jeszcze więcej możliwości w trakcie obróbki materiału.
Nagrywanie materiałów wideo na różnych poziomach czułości zostało umożliwione poprzez nowy tryb EI, który został dodany do CineCore 2.1. Ponadto ulepszony system przetwarzania obrazu zmniejsza liczbę zniekształceń i szumów w materiale wideo. W ten sposób zachowanych zostaje więcej szczegółów, co w połączeniu z korektą poziomu ciemności pozwala nagrywać profesjonalne materiały filmowe.
CineCore 2.1 zyskał również nowy system kolorów pozwalają twórcom filmowym uwolnić w pełni swoją kreatywność w trakcie obróbki materiału.
Wyznaczanie nowych standardów od początku do końca
DJI przedstawia nowy system Cinema Color, który pomoże odblokować szereg możliwości oferowanych przez kamerę DJI Zenmuse X7.
DJI Cinema Color składa się z nowej krzywej D-Log oraz pełnej palety kolorów RGB D-Gamut. D-Log z 15 stopniami dynamiki tonalnej został zaprojektowany z myślą o profesjonalnej kinematografii (dwa stopnie więcej niż DJI Zenmuse X5S). Nawet w słabych warunkach oświetleniowych DJI Zenmuse X7 wciąż może zachować zdumiewającą ilość szczegółów w obszarach zacienionych i podświetlonych, dzięki czemu filmowcy mogą w pełni wykorzystać swoją kreatywność w trakcie obróbki materiału. D-Gamut obejmuje całą paletę kolorów DCI-P3, która jest powszechnie stosowana przy produkcji filmów. Dostosowany do kinematografii powietrznej i fotografii, D-Gamut oferuje więcej odcieni zieleni, pozwalając na przepiękną gradację zieleni. D-Gamut posiada również zoptymalizowaną gamę tonów skóry, co uzyskuje poprzez przeniesienie odcieni do najbardziej odpowiednich dla nich barw chromatycznych. Podczas projektowania D-Gamut zastosowano dedykowany 3D-LUT w kolorystyce, który pozwala na łagodniejsze przejścia między kolorami, nawet przy dużych różnicach w ekspozycji. D-Gamut charakteryzuje się manualną gamą kolorów, co zapobiega żółknięciu barwy skóry podczas edycji bez 3D-LUT lub systemu zarządzania kolorami.
Większa rozpiętość tonalna
Większa rozpiętość tonalna z podobnymi ustawieniami
Naturalne blaknięcie
Zmniejszenie jasności obrazu podczas gradacji kolorów powoduje równoznaczne blaknięcie kolorów.
Balans kolorów: Łatwiejsza gradacja
Nasycenie kolorów RGB jest starannie wyważone.
Gładkie tony skóry
Gładsze cienie skóry pozostawiają więcej miejsca podczas obróbki.
Więcej możliwości twórczych
Oprócz oficjalnych tablic LUT od DJI, można korzystać z wielu powszechnie dostępnych tablic LUT.
Specyfikacja
Generalne
Nazwa | Zenmuse X7 |
---|---|
Wymiary | 151 × 108 × 132 mm |
Waga | 449 g |
Kamera
Czujnik |
Wielkość (Zdjęcia): 23,5 × 15,7 mm Wielkość (Maksymalny rozmiar wideo): 23,5 × 12,5 mm Efektywne piksele: 24 MP |
---|---|
Obiektywy |
DJI DL-S 16mm F2,8 ND ASPH (with lens hood and balancing ring/filter) DJI DL 24mm F2,8 LS ASPH (with lens hood and balancing ring/filter) DJI DL 35mm F2,8 LS ASPH (with lens hood and balancing ring/filter) DJI DL 50mm F2,8 LS ASPH (with lens hood and balancing ring/filter |
Obsługiwane karty SD | Micro SD
Maks. pojemność: 64 GB SSD: DJI CINESSD |
Wymiary zdjęć | 3:2, 4:3, 16:9 |
Obsługiwane formaty zdjęć |
DJI CINESSD: DNG Micro SD: DNG, JPEG, DNG+JPEG |
Tryby fotograficzne |
Micro SD: Zdjęcie pojedyncze Zdjęcia seryjne: 3 / 5 / 7 / 10 klatek Auto Exposure Bracketing (AEB): 3 / 5 klatek ze zmianą ekspozycji o 0,7 EV Interwał
SSD: Seria RAW (3/5/7/10/14/∞ klatek) do 20 fps |
Szybkość elektronicznej migawki | 8 - 1 / 8000 s |
Szybkość mechanicznej migawki | 8 - 1 / 8000 s (DJI DL-S 16mm F2,8 ND ASPH nie jest wspierany) |
Czułość wg ISO |
Photo: 100 – 25600 Wideo: 100 – 1600 (EI); 100 – 6400 (Bez EI) |
Gimbal
Zakres drgań kątowych | ±0,005° |
---|---|
Uchwyt | Odczepiany |
Zakres kątowy |
Pan: ±330° Roll: ±20° Tilt: +40° to -125° |
Zakres mechaniczny |
Pan: ±330° Roll: ±90° do -50° Tilt: +50° do -130° |
Maksymalna prędkość obracania |
Tilt: 180°/s Roll: 180°/s Pan: 360°/s |
Funkcja kamery
Tryb ekspozycji | Auto, Manual, Shutter Priority, Aperture Priority |
---|---|
Kompensacja ekspozycji | ±3,0 |
Pomiar | Centralny pomiar, punktowy pomiar |
Balans bieli | Auto, słoneczny, pochmurny, ciepły, neon, własny (2000 K – 10000 K) |
Napisy wideo | Wspierane (AVC/HEVC) |
PAL/NTSC | Wspierane |
Ultrasonic Dust Removal | Wspierane |
Wideo
Formaty wideo |
CINESSD: CinemaDNG, ProRes Micro SD: MOV, MP4 |
---|---|
Formaty wideo |
Proporcje 17:9
CinemaDNG 6K: 6016×3200, 23,976/24/25/29,97/30p, 12-bit, full FOV 4K DCI: 4096×2160, 23,976/24/25/29,97/30p, 12-bit, full FOV 3,9K: 3944×2088, 47,95/50/59,94, 12-bit, narrow FOV
ProRes 4K DCI: 4096×2160, 23,976/24/25/29,97/30p, 10-bit, HQ, full FOV 2K: 2048×1080, 47,95/50/59,94p, 10-bit, HQ/XQ, narrow FOV
H.264 4K DCI: 4096×2160, 24/25/30/48/50/59,94p
H.265 4K DCI: 4096×2160, 24/25/30p
Proporcje 16:9
CinemaDNG 6K: 5760×3240, 23,976/24/25/29,97/30p, 12-bit, full FOV 4K Ultra HD: 3840×2160, 23,976/24/25/29,97/30p, 12-bit, full FOV 3,7K: 3712×2088, 47,95/50/59,94, 12-bit, narrow FOV
ProRes 4K Ultra HD: 3840×2160, 23,976/24/25/29,97p, 10-bit, HQ/XQ, full FOV 2,7K: 2704×1520, 47,95/50/59,94p, 10-bit, HQ, narrow FOV FHD:1920×1080, 47,95/50/59,94p, 10-bit, HQ/XQ, narrow FOV
H.264 4K Ultra HD: 3840×2160, 24/25/30/48/50/59,94p 2,7K: 2720×1530, 24/25/30/48/50/59,94p FHD: 1920×1080, 24/25/30/48/50/59,94p HD: 1280×720, 24/25/30/48/50/59,94p
H.265 4K Ultra HD: 3840×2160, 24/25/30p 2,7K: 2720×1530, 24/25/30/48/50/59,94p FHD: 1920×1080, 24/25/30/48/50/59,94p HD: 1280×720, 24/25/30/48/50/59,94p
Proporcje 2,44:1 ProRes 5,2K: 5280×2160, 23,976/24/25/29,97/30p, 10-bit, HQ, full FOV
H.264/H.265 4K Ultra HD: 3840×1572, 30p, full FOV |