Fotoforma Sp. z o.o. wykonuje działalność w zakresie dystrybucji ubezpieczeń w przypadku zawierania umów ubezpieczenia zawieranych na podstawie Ogólnych Warunków Ubezpieczenia „Dodatkowa ochrona urządzeń dla Klientów Fotoforma” w imieniu i na rzecz Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A. (Ubezpieczyciel) z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Gwiaździstej 62, 53-413 Wrocław, wpisanego do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000002736, posiadającego REGON: 272324625, NIP: 895 10 07 276, kapitał zakładowy zarejestrowany i opłacony w całości 37 800 000 zł, posiadającego zezwolenie Ministerstwa Finansów nr DU/2849/A/CG/94 z dnia 07.11.1994 r. na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej.
Ubezpieczenie TU Europa informacje.pdf
Przedmiot i zakres ubezpieczenia – co obejmuje nasze ubezpieczenie i w jakich sytuacjach ono działa
- Przedmiotem ubezpieczenia jest zgłoszone do ubezpieczenia urządzenie.
- Umowa ubezpieczenia może zostać zawarta w jednym z 2 pakietów ubezpieczenia: awaria po zakończeniu okresu gwarancji producenta lub awaria po zakończeniu okresu gwarancji producenta, przypadkowe uszkodzenie, kradzież z włamaniem lub rabunek do wyboru przez ubezpieczającego.
- Zakres ubezpieczenia:
1) w pakiecie awaria po zakończeniu okresu gwarancji producenta:
a) w przypadku zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego w postaci awarii po zakończeniu okresu gwarancji producenta, obejmujemy do wysokości sumy ubezpieczenia pomniejszonej o dotychczas zrealizowane świadczenia ubezpieczeniowe:
a. organizację i pokrycie kosztów transportu na terytorium RP uszkodzonego urządzenia od Ciebie do punktu serwisowego,
b. organizację i pokrycie kosztów ekspertyzy i naprawy w punkcie serwisowym,
c. organizację i pokrycie kosztów transportu na terytorium RP naprawionego urządzenia z punktu serwisowego
do Ciebie,
z zastrzeżeniem pozostałych postanowień OWU;
b) w przypadku szkody całkowitej w związku z zajściem zdarzenia ubezpieczeniowego w postaci awarii po zakończeniu okresu gwarancji producenta zrealizujemy świadczenia ubezpieczeniowe do wysokości sumy ubezpieczenia pomniejszonej o dotychczas zrealizowane świadczenia ubezpieczeniowe i pomniejszonej o koszty transportu.
2) w pakiecie awaria po zakończeniu okresu gwarancji producenta, przypadkowe uszkodzenie, kradzież z włamaniem lub rabunek:
a) w przypadku zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego w postaci awarii po zakończeniu okresu gwarancji producenta, obejmujemy do wysokości sumy ubezpieczenia pomniejszonej o dotychczas zrealizowane świadczenia ubezpieczeniowe:
a. organizację i pokrycie kosztów transportu na terytorium RP uszkodzonego urządzenia od Ciebie do punktu serwisowego,
b. organizację i pokrycie kosztów ekspertyzy i naprawy w punkcie serwisowym,
c. organizację i pokrycie kosztów transportu na terytorium RP naprawionego urządzenia z punktu serwisowego do Ciebie,
z zastrzeżeniem pozostałych postanowień OWU;
b) w przypadku zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego w postaci przypadkowego uszkodzenia, obejmujemy do wysokości sumy ubezpieczenia pomniejszonej o dotychczas zrealizowane świadczenia ubezpieczeniowe:
a. organizację i pokrycie kosztów transportu na terytorium RP uszkodzonego urządzenia od Ciebie do punktu serwisowego,
b. organizację i pokrycie kosztów ekspertyzy i naprawy w punkcie serwisowym,
c. organizację i pokrycie kosztów transportu na terytorium RP naprawionego urządzenia z punktu serwisowego do Ciebie,
z zastrzeżeniem pozostałych postanowień OWU;
c) w przypadku szkody wskutek kradzieży z włamaniem lub rabunku zrealizujemy świadczenia ubezpieczeniowe do wysokości sumy ubezpieczenia pomniejszonej o koszty związane z organizacją i pokryciem kosztów transportu;
d) w przypadku szkody całkowitej w związku z zajściem zdarzenia ubezpieczeniowego w postaci awarii po zakończeniu okresu gwarancji producenta, przypadkowego uszkodzenia, zrealizujemy świadczenia ubezpieczeniowe do wysokości sumy ubezpieczenia pomniejszonej o dotychczas zrealizowane świadczenia ubezpieczeniowe i pomniejszonej o koszty transportu.
Ubezpieczaniu podlegają następujące grupy asortymentowe:
- aparaty cyfrowe,
- aparaty natychmiastowe,
- obiektywy,
- lornetki i sprzęt optyczny (lornetki, lunety, teleskopy),
- drukarki fotograficzne,
- akcesoria fotograficzne (lampy błyskowe),
- aparaty do nagrywania (filmowania),
- audio (mikrofony, rejestratory, zestawy bezprzewodowe),
- kamery,
- obiektywy do filmowania,
- oświetlenie LED,
- rekordery video i monitory,
- statywy i stabilizacja (monopody, slidery, krany kamerowe, statywy video, głowice video, gimbale),
- streaming i produkcja (bezprzewodowe video, Grabbery, interkomy, konwertery, miksery video, promptery),
- lampy fotograficzne,
- obiektywy
Wszystkie wyłączenia z zakresu ochrony znajdują się w OWU w rozdziale Wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności.
Okres ubezpieczenia i odpowiedzialności – jak długo trwa ubezpieczenie
1. Okres ubezpieczenia to okres rozpoczynający się po zawarciu umowy ubezpieczenia i trwający do końca naszej odpowiedzialności.
2. Okres naszej odpowiedzialności rozpoczyna się:
1) w przypadku, gdy zawieramy umowę ubezpieczenia w formie pisemnej - od dnia zakupu urządzenia zgodnie z dowodem zakupu urządzenia (paragonem lub fakturą), jeżeli została zapłacona składka, jednak nie wcześniej niż od otrzymania kupowanego urządzenia przez Ciebie, przy czym w zakresie awarii po zakończeniu okresu gwarancji producenta okres naszej odpowiedzialności rozpoczyna się po zakończeniu okresu gwarancji producenta,
2) w przypadku, gdy zawieramy umowę ubezpieczenia przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość - od 3. dnia po zakupie urządzenia, jeżeli została zapłacona składka, jednak nie wcześniej niż od dnia zakupu urządzenia zgodnie z dowodem zakupu urządzenia (paragonem lub fakturą) i nie wcześniej niż od otrzymania kupowanego urządzenia przez Ciebie, przy czym w zakresie awarii po zakończeniu okresu gwarancji producenta okres naszej odpowiedzialności rozpoczyna się po zakończeniu okresu gwarancji producenta,
z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Okres naszej odpowiedzialności może trwać w zależności od pakietu oraz Twojego wyboru:
gwarancja producenta | Pakiet ubezpieczenia (zakresy pakietów zgodne z §3 ust. 3 OWU) | długość okresu naszej odpowiedzialności | wariant ubezpieczenia |
24 miesiące | - awaria po zakończeniu okresu gwarancji producenta
| 12 miesięcy (okres naszej odpowiedzialności rozpoczyna się po zakończeniu okresu gwarancji producenta) | wariant 1 |
24 miesiące (okres naszej odpowiedzialności rozpoczyna się po zakończeniu okresu gwarancji producenta) | wariant 2 |
36 miesięcy (okres naszej odpowiedzialności rozpoczyna się po zakończeniu okresu gwarancji producenta) | wariant 3 |
24 miesiące | - awaria po zakończeniu okresu gwarancji producenta,
- przypadkowe uszkodzenie,
- kradzież z włamaniem lub rabunek
| 36 miesięcy (przy czym długość okresu naszej odpowiedzialności w zakresie awarii po zakończeniu okresu gwarancji producenta wynosi 12 miesięcy i rozpoczyna się po zakończeniu okresu gwarancji producenta) | wariant 4 |
48 miesięcy (przy czym długość okresu naszej odpowiedzialności w zakresie awarii po zakończeniu okresu gwarancji producenta wynosi 24 miesiące i rozpoczyna się po zakończeniu okresu gwarancji producenta) | wariant 5 |
60 miesięcy (przy czym długość okresu naszej odpowiedzialności w zakresie awarii po zakończeniu okresu gwarancji producenta wynosi 36 miesięcy i rozpoczyna się po zakończeniu okresu gwarancji producenta) | wariant 6 |
Odstąpienie od umowy ubezpieczenia/ wypowiedzenie umowy ubezpieczenia – kiedy można zrezygnować z ubezpieczenia
1. Możesz bez podania przyczyn odstąpić od umowy ubezpieczenia składając nam oświadczenia o odstąpieniu od umowy ubezpieczenia w terminie:
1) 30 dni od dnia zawarcia umowy ubezpieczenia lub 30 dni od dnia, w którym poinformowaliśmy Cię o zawarciu umowy ubezpieczenia, jeżeli umowę ubezpieczenia zawarliśmy przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość – w przypadku, gdy jesteś osobą fizyczną i zawarcie umowy ubezpieczenia jest czynnością prawną niezwiązaną bezpośrednio z Twoją działalnością gospodarczą lub zawodową,
2) 7 dni od dnia zawarcia umowy ubezpieczenia – jeżeli jesteś przedstawicielem przedsiębiorcy.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy ubezpieczenia możesz złożyć w następujący sposób:
1) w formie pisemnej doręczone lub wysłane do nas lub do Fotoforma,
2) w formie elektronicznej przesłane e-mailem do nas lub Fotoforma,
3. Możesz również w każdym czasie złożyć nam wypowiedzenie umowy ubezpieczenia. Umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu od dnia następnego po dniu, w którym złożysz wypowiedzenie umowy ubezpieczenia.
4. Wypowiedzenie umowy ubezpieczenia możesz złożyć w następujący sposób:
1) w formie elektronicznej przesłane e-mailem do nas lub do Fotoforma,
2) w formie pisemnej doręczone lub wysłane do nas lub do Fotoforma.
5. Wypowiedzenie lub odstąpienie umowy ubezpieczenia nie zwalnia Ciebie z obowiązku zapłaty składki za okres, w jakim świadczyliśmy ochronę ubezpieczeniową.
Dokumenty do zapoznania się przed zawarciem umowy ubezpieczeniowej:
Ogólne Warunki Ubezpieczenia.pdf
IPID – Informacje o produkcie ubezpieczeniowym.pdf
Karta informacyjna RODO.pdf
Nota informacyjna.pdf
Cyprian Ostrowski
Obiektyw bardzo dobrze spisuje się z Sony A7III. Używałem go już przy kilku okazjach. Nie jestem pewny jedynie co do celności EyeAF przy kiepskim świetle. Mam wrażenie że nie jest idealnie celny, ale to jeszcze muszę protestować. Poza tym duża dystorsja przy 17mm, ale to nic odkrywczego. Ogólnie polecam obiektyw. Bardzo zaskoczyła mnie rewelacyjna ostrość przy dobrym świetle... Brzytwa.