Fotoformaty

Zdjęcie to nie plik, ale wydruk. Fotoformaty #37

Jacek Siwko / 08.04.2024

W najbliższych Fotoformatach chcemy zmierzyć się z tematyką drukowania zdjęć. Stawiamy mocną tezę o wyższości zdjęcia nad plikiem, ale w dobie cyfry wydaje się, że zapomnieliśmy o jednym z najważniejszych elementów układanki: aby oglądać zdjęcia na papierze. 



Gościem będzie niestrudzony propagator drukowanej formy portfolio, czyli Piotr Krupiński z drukarni nPhoto PL. Pod nieobecność red. Basela za mikrofonami zasiądą obaj Jackowie (czyli spółka Sopotnicki & Siwko).
Obok czynników tak ważnych jak samo obcowanie z fotografią drukowaną jest też jeszcze druga strona medalu: czyli sprzedaż. Klienci chcą od fotografa fizycznych produktów, nie zdjęć na tapetę smartfona. Dlatego postaramy się to wszystko zebrać w całość i dać Wam użyteczną pigułkę na start nowej drogi w fotografii. Nowej, choć to przecież nic innego jak powrót do źródeł.
PS. Po tym odcinku nie pomylicie PPI z DPI…
Bądźcie z nami w najbliższy czwartek, 11 kwietnia o godz. 19:00 na naszych kanałach na Facebooku oraz YouTube.

Sprawdź też:

 

Jacek Siwko

Fotograf. Ulubiony prowadzący w podcaście Niezłe Aparaty. Ambasador Fotoformy. Prywatnie ojciec gromadki dzieci i pszczelarz amator. Poza zamiłowaniem do nowości sprzętowych uzależniony od klasyków fotografii cyfrowej. Nawet cztery megapiksele na matrycy CCD nie są mu straszne. Miłośnik kompaktów i spontanicznych ujęć w stylu snapshot.

Więcej w kategorii: Fotoformaty

Wywiady

Zieniu: „Raz na jakiś czas warto się rozejrzeć, czy idziemy w dobrą stronę” [wywiad]

Wywiady

Zbigniew Furman: portret autorski i fotografia dzieł sztuki [wywiad]

Wywiady

Wszystko o wydrukach i odbitkach fotograficznych. Rozmawiałem z Piotrem Olekiem

Rzetelne testy naszych specjalistów

Testy

3 Legged Thing Punks 2.0 – sprawdzamy nowe zbuntowane statywy

Poradniki

3 powody, dlaczego warto wybrać karty pamięci Angelbird

Testy

4 powody, dla których Fujifilm X-T4 to mistrz uniwersalności

Zapisz się do newslettera
i bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera