Testy

Sony 50-150 mm f/2 GM to obiektyw marzeń do fotografii portretowej

Krzysztof Basel / 22.04.2025

Sony 50-150 mm f/2 GM to obiektyw, który jest wręcz wymarzoną konstrukcją dla wszystkich tych, którzy chcą fotografować lub filmować ludzi. Ludzi w wielu różnych sytuacjach: od klasycznych portretów z rozmytym tłem, przez ludzi w ruchu uprawiających sport po biorących ślub czy grających muzykę. Sprawdziłem, jak nowy teleobiektyw sprawuje się w praktyce.



Nowy obiektyw Sony 50-150 mm f/2 GM to szkło, które może zastąpić kilka różnych jasnych obiektywów stałoogniskowych, np.  50, 85, 135 mm. Obiektyw jest spory, waży blisko 1,4 kg, ale oferują ogromną uniwersalność przy bardzo wysokiej jakości obrazu i bez konieczności zmiany różnych szkieł. Idealnie sprawdzi się w parze z szerszym zoomem, typu Sony 28-70 mm f/2 GM. To będzie bardzo kosztowny duet, ale zarazem zestaw niemal bez kompromisów. Sony 50-150 mm f/2 GM sprawdziłem wraz z aparatem Sony A7R V, testując go przy zdjęciach portretowych, na koncercie w klubie oraz na meczu koszykówki. Jak wypadł? Zobaczmy.

Sony 50-150 mm f/2 GM — specyfikacja

  • Konstrukcja obiektywu: 19 soczewek w 17 grupach
  • Ogniskowanie: wewnętrzne
  • Specjalna optyka: 2x Super ED, 2x XA, 2x Aspherical, 3x ED
  • Powłoki: Nano AR II
  • Liczba listków przysłony: 11
  • Minimalna odległość ostrzenia (m): 0,4 m (50 mm) / 0,74 m (150 mm)
  • Powiększenie: 0.2x
  • Optyczny stabilizator obrazu: Nie
  • Napęd AF: 4x silnik liniowy XD
  • Średnica filtra: 95 mm
  • Maks. średnica × długość (mm): 102.8 x 200 mm
  • Waga: 1340 g (bez mocowania statywu)
  • Uszczelnienia: tak

Sony 50-150 mm f/2 GM — test

Sony 50-150 mm f/2 GM — cena

Sony 50-150 mm f/2 GM

Sony 50-150 mm f/2 GM

Sprawdź cenę
Fotoforma

Sony 50-150 mm f/2 GM — zdjęcia przykładowe

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie nie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie nie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie nie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie nie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie nie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie nie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie nie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie nie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie nie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie nie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Sony A7R V + Sony GM 50-150 mm f/2, zdjęcie obrobione. Fot. Krzysztof Basel.

Krzysztof Basel

Dziennikarz, fotograf, twórca wideo z ponad 15-letnim stażem. Szef działu wideo w Spider's Web. Fan nowych technologii i nowych smaków z całego świata. Od lat związany z mediami foto i tech oraz branżą e-commerce. Przez niemal dekadę prowadził największy polski serwis o fotografii Fotoblogia.pl (Wirtualna Polska). Publikował w „Szerokim Kadrze", Digital Camera Polska, czy fotopolis.pl. Pracował też dla takich marek, jak Amazon, Allegro, Ceneo, Netguru, Divante czy TotalMoney.pl. Ceni szczery fotoreportaż, architektoniczny minimalizm, zdjęcia pokazujące prawdziwe życie, ale i intrygujące ujęcia z drona, dzięki którym odkrywa otaczający świat na nowo.

Więcej w kategorii: Testy

Poradniki

Zróbmy trochę dymu! Sesja, poradnik i test dymiarki SmokeGENIE

Testy

Źle latałem dronami DJI. Nie popełnij moich błędów

Testy

Zhiyun Molus X60 i X100: testujemy kompaktowy system oświetlenia LED

Rzetelne testy naszych specjalistów

Testy

3 Legged Thing Punks 2.0 – sprawdzamy nowe zbuntowane statywy

Poradniki

3 powody, dlaczego warto wybrać karty pamięci Angelbird

Testy

4 powody, dla których Fujifilm X-T4 to mistrz uniwersalności

Zapisz się do newslettera
i bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera