Sprawa jest jasna — jeśli chcesz kapitalnego bezlusterkowca do wideo wybierasz Sony A7S III i załatwione. Aspekt możliwości fotograficznych tego aparatu jest bardzo często marginalizowany. Tymczasem to jeden z najlepszych aparatów fotograficznych, z jakimi miałem przyjemność pracować. Przekonajcie się sami, jaki jest już legendarny Sony A7S III.
Sercem aparatu Sony A7S III jest pełnoklatkowy sensor CMOS Exmor wykonany w technologii BSI, który ma rozdzielczość 12,1 megapiksela i wydajny system 5-osiowej stabilizacji. Jak można się spodziewać, aparat świetnie sobie radzi w ciemnościach. Niska rozdzielczość robi swoje, a wydajny procesor, umożliwia nagrywanie wideo z czułością nawet ISO 409 600. Matryca gwarantuje bardzo szybki odczyt, świetną jakość obrazu w całym zakresie czułości, 15-stopniowy zakres dynamiczny i mniej widoczne efekty rolling shutter.
Sony A7S III - test
Sony A7S III - test
Sony A7S III - test
Sony A7S III - test
Sony A7S III - test
W trybie wideo, Sony A7S III daje ogromne możliwości: 4K 120 kl./s (4:2:2, 10 bit, 280 Mb/s) lub Full HD w 240 kl./s. Wewnętrznie wideo jest zapisywane z próbkowaniem 10-bit 4:2:2 w każdym trybie zapisu w All-Intra lub Long GOP. Co więcej, decydując się na wypuszczenie sygnału na zewnętrzny rejestrator, otrzymamy 16-bitowe wideo RAW 4K 60 kl./s! Skuteczny, pasywny system chłodzenia, pozwala nagrywać wideo 4K 60 kl./s bez przerwy nawet przez 1 godzinę. Nie mogło zabraknąć takich funkcji, jak profile S-Cinetone, S-Log3 i HLG.
Nie zapominajmy też uszczelnionej obudowie wykonanej ze stopu magnezu, wizjerze topowym wizjerze elektronicznym o rozdzielczości aż 9,44 mln pikseli, czy 3-calowym, odchylanym i otwieranym na bok ekranie, na którym wyświetlane jest nowe menu. Mamy też pełnowymiarowe złącze HDMI i dwa gniazda na karty SD/CF express typu A.
Sony A7S III — test
Jak Sony A7S III sprawdza się w praktyce? Czy rozdzielczość 12 Mpix sprawia, że nie można go traktować jako sprzętu uniwersalnego zarówno do zdjęć jak i filmów? Sprawdzam!
Fotograf, filmowiec, vloger. Absolwent PWSFTViT wydz. operatorski kier. fotografia. Specjalizuje się w fotografii podróżniczej, zdjęciach przemysłu, oraz fotografii stockowej. Oczywiście robi też sesje ślubne, w co zawsze wkłada sporo serca. Wykonywał zdjęcia dla grupy MAN Ferrostaal, CRH Klinkier, Grupy Kaefer, Sika Group AG oraz wielu innych firm. Publikował swoje prace w magazynach takich jak 'Auto Świat', 'WRC', 'Echo'. Jest również aktywny jako artysta i autor cykli fotograficznych 'Street', 'Stacja końcowa', 'Człowiek w uniformie', zorganizował wystawy indywidualne, oraz brał udział w wielu wystawach zbiorowych.