Kunio Aoyama to postać, której fanom marki Fujifilm zapewne przedstawiać nie trzeba. Wystarczy powiedzieć, że w 2019 r. był bohaterem filmu dokumentalnego „The Camera Punk„, w którym nazwano go jednym z trzech muszkieterów Fujifilm obok Jun Watanabe i Takashi Ueno. Panowie wspólnie przewodzili projektowaniu najważniejszych aparatów tej marki. Spod jego kierownictwa, wyszły takie sprzęty jak Fujifilm X-Pro2, X-Pro3 czy obiektyw XF 35 mm f/2. Dzisiaj jego rola się zmieniła — zarządza europejskim oddziałem Fujifilm zajmującym się sprzętem fotograficznym, zbierając doświadczenie z kolejnych obszarów. To człowiek z ogromną wiedzą, pasją oraz zaangażowaniem, którą z chęcią się podzielił.
SPRAWDŹ TEŻ: Poznałem sekret Fujifilm X100VI. Test najbardziej popularnego aparatu roku
Rozmawialiśmy na wiele tematów: od jego historii, przez omówienie procesów związanych z projektowaniem aparatów, liczbą produkowanych modeli demo, projekt matrycy organicznej, średniego formatu, po problemy z dostępnością serii X100VI, liczbę produkowanych aparatów, na luźnych pomysłach na nowe koncepty kończąc. Nie zabrakło także nakreślenia wizji Fujifilm: dawania ludziom narzędzi do utrwalania wspomnień. Zapraszam na ponad pół godziny rozmowy w języku angielskim, ale z polskimi napisami.
Kunio Aoyama — wywiad
Dowiedz się więcej:
- Fujifilm X-T50 jest mały, piękny i lekki, ale nie pozbawionhy wad. Recenzja
- Który aparat Fujifilm wybrać? Poradnik
- Fujifilm X-H2S – czy to najlepszy bezlusterkowiec APS-C wszech czasów?
- Fujifilm X-T5 – test. Powrót do korzeni w najlepszym wydani
- Recenzja Fujifilm X-S20 – aparat APS-C na który czekaliśmy!
- Fujifilm X-T30 II – test. Fajny, lekki i ładny, ale nie idealny