Wywiady

Kunio Aoyama, szef Fujifilm Europe: „Krytyka napędza nasz rozwój” [wywiad]

Krzysztof Basel / 15.09.2024

Jak wygląda proces projektowania i wdrażania do produkcji aparatów Fujifilm? Dlaczego model X100VI jest wciąż tam słabo dostępny? Ile egzemplarzy produkują miesięcznie? Co z projektem matrycy organicznej, która miała odmienić rynek? A także: co mają wspólnego kosmetyki Fujifilm z ich aparatami? W czasie drugiej edycji Festiwalu Fotoforma miałem przyjemność porozmawiać z panem Kunio Aoyama — dyrektorem generalnym Fujifilm Electornic Imaging w Europie. Jeśli jesteście fanami marki Fujifilm, to z pewnością odnajdziecie w tej rozmowie coś dla siebie. 



Kunio Aoyama to postać, której fanom marki Fujifilm zapewne przedstawiać nie trzeba. Wystarczy powiedzieć, że w 2019 r. był bohaterem filmu dokumentalnego „The Camera Punk„, w którym nazwano go jednym z trzech muszkieterów Fujifilm obok Jun Watanabe i Takashi Ueno. Panowie wspólnie przewodzili projektowaniu najważniejszych aparatów tej marki. Spod jego kierownictwa, wyszły takie sprzęty jak Fujifilm X-Pro2, X-Pro3 czy obiektyw XF 35 mm f/2. Dzisiaj jego rola się zmieniła — zarządza europejskim oddziałem Fujifilm zajmującym się sprzętem fotograficznym, zbierając doświadczenie z kolejnych obszarów. To człowiek z ogromną wiedzą, pasją oraz zaangażowaniem, którą z chęcią się podzielił.

SPRAWDŹ TEŻ: Poznałem sekret Fujifilm X100VI. Test najbardziej popularnego aparatu roku

Rozmawialiśmy na wiele tematów: od jego historii, przez omówienie procesów związanych z projektowaniem aparatów, liczbą produkowanych modeli demo, projekt matrycy organicznej, średniego formatu, po problemy z dostępnością serii X100VI, liczbę produkowanych aparatów, na luźnych pomysłach na nowe koncepty kończąc. Nie zabrakło także nakreślenia wizji Fujifilm: dawania ludziom narzędzi do utrwalania wspomnień. Zapraszam na ponad pół godziny rozmowy w języku angielskim, ale z polskimi napisami.

Kunio Aoyama — wywiad

Dowiedz się więcej:

 

Krzysztof Basel

Dziennikarz, fotograf, twórca wideo z ponad 15-letnim stażem. Szef działu wideo w Spider's Web. Fan nowych technologii i nowych smaków z całego świata. Od lat związany z mediami foto i tech oraz branżą e-commerce. Przez niemal dekadę prowadził największy polski serwis o fotografii Fotoblogia.pl (Wirtualna Polska). Publikował w „Szerokim Kadrze", Digital Camera Polska, czy fotopolis.pl. Pracował też dla takich marek, jak Amazon, Allegro, Ceneo, Netguru, Divante czy TotalMoney.pl. Ceni szczery fotoreportaż, architektoniczny minimalizm, zdjęcia pokazujące prawdziwe życie, ale i intrygujące ujęcia z drona, dzięki którym odkrywa otaczający świat na nowo.

Więcej w kategorii: Wywiady

Wywiady

Zieniu: „Raz na jakiś czas warto się rozejrzeć, czy idziemy w dobrą stronę” [wywiad]

Fotoformaty

Zdjęcie to nie plik, ale wydruk. Fotoformaty #37

Wywiady

Zbigniew Furman: portret autorski i fotografia dzieł sztuki [wywiad]

Rzetelne testy naszych specjalistów

Testy

3 Legged Thing Punks 2.0 – sprawdzamy nowe zbuntowane statywy

Poradniki

3 powody, dlaczego warto wybrać karty pamięci Angelbird

Testy

4 powody, dla których Fujifilm X-T4 to mistrz uniwersalności

Zapisz się do newslettera

i bądź na bieżąco