Testy

Sony FE 24 mm f/1.4 GM – szeroki kąt godny tytułu „Master”! Szybka recenzja

Jacek Sopotnicki / 26.04.2022

Obiektywów szerokokątnych o ogniskowej 24 mm do systemu Sony jest całkiem sporo. Jednak połączenia tak fajnego rozmiaru ze światłem f/1.4 i genialną optyką oraz bezproblemową współpracą z systemem Sony E ze świecą szukać. Czy więc warto się wykosztować i dołączyć tego zawodnika do drużyny? Zapraszam na krótką recenzję obiektywu jakich mało.



Sony FE GM 24 mm f/1.4 jest wyraźnie mniejszy (75.4 × 92.4 mm) i lżejszy (445 g) w porównaniu do konkurencyjnych konstrukcji. Na uszczelnionej obudowie znajdziemy dwa pierścienie (ostrość, przysłona), ale także przycisk blokady ostrości, dźwignię AF/MF oraz przełącznik pracy przysłony (płynna/stopniowa). Średnica filtra to 67 mm, zatem nie wydamy też majątku na za porządny filtr ND, który z pewnością przyda się, jeśli chcemy nagrywać z niską przysłoną w dzień. Ten stałoogniskowy obiektyw został zaprojektowany do pracy z pełnoklatkowymi korpusami Sony, ale dobrze sprawdzi się również z aparatami z matrycami APS-C, jak Sony A6600.

Sony FE GM 24 mm f/1.4

Sony FE GM 24 mm f/1.4

Sprawdź cenę
Fotoforma

Sony FE GM 24 mm f/1.4 świetnie sprawdzi się przy szerokich ujęciach, planach totalnych, architekturze, krajobrazie, ale też na gimbalu. Dlaczego? Przede wszystkim, obiektyw kapitalnie rysuje, oferując piękną plastykę i wyjątkową ostrość w całym kadrze. Ostrość jest wysoka już od f/1.4, ale jeszcze rośnie po przymknięciu do f/2 czy f/2.8. Nowy obiektyw nie tylko pięknie rozmywa tło, ale też pozwala pracować przy słabym świetle, poszerzając tym samym możliwości twórcze. 11-listkowa przysłona odpowiada za efektowny, okrągły bokeh. Filmowcy polubią się z nowym systemem ustawiania ostrości, DDSSM, który działa szybko, precyzyjnie, i co bardzo ważne: cicho, dając doskonałe rezultaty podczas nagrywania wideo. Szczególnie z najnowszymi korpusami, jak Sony A7S III czy A7 IV.

Sony FE GM 24 mm f/1.4 – test

Przeczytaj także:

Jacek Sopotnicki

Fotograf, filmowiec, vloger. Absolwent PWSFTViT wydz. operatorski kier. fotografia. Specjalizuje się w fotografii podróżniczej, zdjęciach przemysłu, oraz fotografii stockowej. Oczywiście robi też sesje ślubne, w co zawsze wkłada sporo serca. Wykonywał zdjęcia dla grupy MAN Ferrostaal, CRH Klinkier, Grupy Kaefer, Sika Group AG oraz wielu innych firm. Publikował swoje prace w magazynach takich jak 'Auto Świat', 'WRC', 'Echo'. Jest również aktywny jako artysta i autor cykli fotograficznych 'Street', 'Stacja końcowa', 'Człowiek w uniformie', zorganizował wystawy indywidualne, oraz brał udział w wielu wystawach zbiorowych.

Więcej w kategorii: Testy

Poradniki

Zróbmy trochę dymu! Sesja, poradnik i test dymiarki SmokeGENIE

Testy

Źle latałem dronami DJI. Nie popełnij moich błędów

Testy

Zhiyun Molus X60 i X100: testujemy kompaktowy system oświetlenia LED

Rzetelne testy naszych specjalistów

Testy

3 Legged Thing Punks 2.0 – sprawdzamy nowe zbuntowane statywy

Poradniki

3 powody, dlaczego warto wybrać karty pamięci Angelbird

Testy

4 powody, dla których Fujifilm X-T4 to mistrz uniwersalności

Zapisz się do newslettera
i bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera