biogo.pl

Szanowni Państwo w związku z dużą ilością zamówień mogą wystąpić 1-2 dniowe opóźnienia w ich realizacji. Dziękujemy za cierpliwość. Pozdrawiamy - zespół Fotoforma

  • Kontakt
  • O nas
  • Status zamówienia
Fotografia komercyjna - wszystko, co musisz wiedzieć

Fotografia komercyjna - wszystko, co musisz wiedzieć

Fotografia jest bardzo wymagającą dziedziną i jak najbardziej wyodrębnić można wiele dodatkowych podkategorii. Jedną z nich niewątpliwie jest właśnie fotografia komercyjna, która zajmuje się tworzeniem zdjęć produktów w celu ich lepszego reklamowania. Po tak krótkim wstępie chyba już nikt się nie dziwi, że muszą to być ujęcia najwyższej jakości, które przedstawiają dany produkt od jak najlepszej strony. Podpowiadamy, jakie triki zastosować, zajmując się na co dzień fotografią komercyjną.

 

Spis treści:

  1. Jakie są podkategorie fotografii komercyjnej?
  2. Dbaj zawsze o dobre oświetlenie
  3. Postaw na kreatywność przy swoich zleceniach
  4. Zainwestuj w stabilny statyw
  5. Postprodukcja, czyli dlaczego odpowiednia obróbka również odgrywa przy tym sporą rolę
  6. Fotografia komercyjna jedzenia - zastępuj produkty zamiennikami

 

Jakie są podkategorie fotografii komercyjnej?

Oczywiście nawet sama dziedzina fotografii komercyjnej posiada dodatkowe odnogi. Głównie dlatego że, obejmuje ona wiele życiowych dziedzin. Wyróżnić można przecież fotografię komercyjną jedzenia, mody, architektury czy dodatków, które trafić mogą na sprzedaż. Szeroki wachlarz możliwości sprawia, że podejmując praktycznie każde działanie z zakresu marketingu i reklamy, sięga się po kadry komercyjne. Wszystkie zdjęcia, które mają wpływać właśnie na zwiększenie zainteresowania daną firmą bądź jej produktem i służyć stricte do celów reklamowych, to właśnie owoce fotografii komercyjnej.

Chcesz oswoić fotografię komercyjną? Przedstawiamy sprawdzone triki w fotografii produktowej!

Dbaj zawsze o dobre oświetlenie

Odpowiednie oświetlenie zawsze odgrywa dużą rolę niezależnie od tego, o jakiej fotografii mowa, ale w przypadku ujęć komercyjnych, jest to jeszcze istotniejsze. Głównie dlatego, że najczęściej fotografuje się niewielkie detale. To dlatego znacząca większość sesji produktowych komercyjnych odbywa się właśnie w specjalnie zaaranżowanym i przygotowanym do tego studio, gdzie posłużyć się można najlepszej jakości lampami o różnej mocy i kolorze światła. O wiele łatwiej będzie dopasować coś konkretnie do swoich potrzeb.

Postaw na kreatywność przy swoich zleceniach

Kreatywność zawsze ma kluczowe miejsce w zawodzie fotografa, ale gdy cała uwaga skupia się na konkretnych produktach, okazuje się to jeszcze istotniejsze. W końcu nikt nie chce oglądać zdjęcia, na którego pierwszym planie znajduje się tylko dany przedmiot i na tym koniec. Zadbaj więc o przyjemne, kolorowe tło, a także dodatkowe akcesoria, które dodadzą danym zdjęciom charakteru i pasować będą do danej tematyki. Spójność oczywiście odgrywa tutaj największą rolę, bo to ona, jak i wysoka estetyka, przyciągać będą potencjalnych klientów oraz odbiorców.

Zainwestuj w stabilny statyw

Każdy fotograf zajmujący się profesjonalnie fotografią, doskonale wie, jak ważną rolę odgrywa dobrej jakości statyw, który pozwoli działać w dosłownie każdych warunkach. Niezależnie od tego czy fotografuje się na zewnątrz czy korzystając ze specjalnego studia. Często przy fotografii produktowej liczą się nawet najmniejsze szczegóły i właśnie dlatego ich uchwycenie odgrywa znaczącą rolę. Dodatkowo zdarza się przecież praca na długim naświetleniu, co sprawia, że trudniej jest unieruchomić obraz na dobre bez wykorzystania właśnie statywu. Na jaki model warto się zdecydować? Do wyboru jest wiele opcji. Warto dopasować go do konkretnego modelu aparatu bądź telefonu komórkowego. Dzięki temu będzie można mieć absolutną pewność, że sprawdzi się on w każdej sytuacji. Do pracy w terenie wybrać można niewielki statyw składany, który zmieści się do każdej torby lub plecaka, co będzie bardzo praktyczne.

Postprodukcja, czyli dlaczego odpowiednia obróbka również odgrywa przy tym sporą rolę

Wszystkie ujęcia reklamowe, które są wykorzystywane później na przykład w kampaniach, jak najbardziej wymagają odpowiedniej obróbki, aby poprawić ich jakość, kolorystykę czy poszczególne detale. Oczywiście w tej kwestii nie należy też przesadzać. Chyba że, taki jest zamysł, aby zdjęcie wyglądało mniej realistycznie, bo wymaga tego na przykład klient czy zamysł kampanii. Warto korzystać z powszechnie dostępnych narzędzi do obróbki zdjęć, a na pewno uda się osiągnąć efekty, jakie się założyło. Odpowiedni dobór narzędzi do przeróbki zdjęć również odgrywa znaczącą rolę. Czasami wystarczy naprawdę niewiele, aby zdjęcie wyglądało estetycznie, a jednocześnie nie było przesadzone.

Fotografia komercyjna jedzenia - zastępuj produkty zamiennikami

Jeśli działasz w zakresie fotografii komercyjnej związanej z branżą gastronomiczną i spożywczą, na pewno pamiętać musisz o tym, że czasami lepszym rozwiązaniem jest zastąpienie prawdziwych produktów spożywczych, ich zamiennikami. Dlaczego? Ponieważ prawdziwe produkty spożywcze tracą na jakości i na wyglądzie, co niestety odbija się na nich bardzo negatywnie i nie prezentują się wyjątkowo na ujęciach. Tak na przykład bitą śmietanę zastępuje się pianką do golenia a świeże warzywa często ich plastikowymi odpowiednikami, które pozostają gładkie i idealnie błyszczące.

Zostaw komentarz

Kategorie
Tagi
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium