fotoforma.pl

Już dziś skorzystaj z rat 0% - darmowa dostawa od 500zł!

  • Kontakt
  • O nas
  • Status zamówienia
Sesja portretowa w L.A. z Paulem Von Rieterem i Profoto A1X

Sesja portretowa w L.A. z Paulem Von Rieterem i Profoto A1X

Fotograf Fujifilm, Paul Von Rieter, wziął lampę Profoto A1X na sesję zaręczynową, którą fotografował w Los Angeles. Jako fotograf ślubny i portretowy lubi miękki i naturalny wygląd swoich zdjęć. Teraz ujawnia swoje wskazówki dotyczące oświetlenia i tego, jak wykorzystał A1X do tworzenia różnorodnych ujęć, od tętniącej życiem plaży Venice Beach po ujęcia w centrum miasta.

Wskazówki Paula dla fotografów pracujących przy naturalnym świetle

Jakie wskazówki możesz dać fotografom pracującym tylko przy świetle naturalnym, którzy chcieliby spróbować zdjęć z lampą błyskową, ale nie wiedzą, od czego zacząć?

„Szukaj sytuacji, w których lampa błyskowa będzie dodatkiem do naturalnego oświetlenia i spróbuj wzmocnić ten efekt. Być może światło otoczenia jest przytłumione lub daje nieodpowiednie odcienie kolorów – to doskonała okazja do użycia lampy błyskowej. Dodanie odrobiny światła wypełniającego może sprawić, że obiekt będzie jaśniejszy, zachowując jednocześnie naturalny wygląd, który komponuje się z otoczeniem”.

 

Jakie są główne przeciwności, na które trafiasz jako fotograf pracujący przy naturalnym oświetleniu? Czy Profoto A1X pomogła Ci w jakiś sposób je pokonać?

„Fotografując przy naturalnym oświetleniu musisz umieć znaleźć rozwiązanie, nawet jeśli trafisz na złą pogodę i nie możesz robić zdjęć w miejscu, które zaplanowałeś. Dzięki lampie błyskowej zyskujesz dostęp do szybkiego i łatwego rozwiązania bez konieczności przemieszczania się. Na przykład dodanie światła wypełniającego w złych warunkach oświetleniowych na zewnątrz. Alby gdy pracujesz w pomieszczeniu, a światło ze świetlówek jest okropne, ale nie możesz go wyłączyć, ponieważ jesteś w dużym hotelu – wtedy możesz użyć Profoto A1X, by uzyskać ładniejsze i bardziej równomierne oświetlenie”.

 

Jako fotograf Fujifilm miałeś niedawno okazję wypróbować nową lampę Profoto A1X dla Fujifilm właśnie. Jakie są Twoje odczucie po tej próbie?

„Bardzo się cieszę, że nowy model lampy jest już dostępny. Przy wysokim poziomie jakości, jakiego oczekują ode mnie moi klienci, mogę używać tylko produktów solidnych, trwałych i niezawodnych – a Profoto A1X jest właśnie takim produktem. Naprawdę zapewnia najwyższą jakość, więc wykorzystanie jej dla Fujifilm to duży przełom”.

Fotografowanie

Niebiesko i intensywnie na Abbot Kinney Boulevard

Na tym zdjęciu Paul użył lampy Profoto A1X zamocowanej na aparacie, z przymocowanym do niej dyfuzorem kopułkowym. „Kiedy fotografujesz w miejskiej dżungli pełnej asfaltu, to możesz uzyskać szary kolor odbijający się od niego i padający na obiekty” – mówi. „Jednak użycie Profoto A1X pomaga zbalansować światło na modelach i sprawia, że wyglądają o wiele ładniej, z wyrównanymi odcieniami skóry”.

 

Nie przegap okazji do fotografowania na plaży Venice Beach.

Paul musiał radzić sobie ze zmieniającymi się chmurami podczas fotografowania na plaży Venice Beach późnym popołudniem, co skutkowało zmianami oświetlenia z ciepłego na chłodne, gdy się przemieszczali. „Korzystanie z A1X zamocowanej na moim aparacie zrobiło dużą różnicę, gdy starałem się, aby wszystko wyglądało spójnie” – mówi.

 

Paul chciał stworzyć portret swoich klientów, Amandy i Carsona, z falami rozbryzgującymi się w tle. Ale robiąc to trzeba przemyśleć wiele detali. Gdy używasz tylko światła zastanego i ustawiasz ekspozycję na fale, to modele będą niedoświetleni. Rozwiązaniem jest dodanie lampy błyskowej. Z drugiej strony fale poruszają się tak szybko, że musisz wykonać serię ciągłych zdjęć i upewnić się, że błysk jest wystarczający, aby je odpowiednio oświetlić.

„Profoto A1X nigdy mnie nie zawiodła. Dzięki krótkiemu czasowi ładowania możesz po prostu skupić się na pracy z klientami i nie martwić się o światło. Lampa po prostu wykonuje swoją pracę tak, jak powinna” – mówi.

 

Tworzenie miękkości i naturalności na zdjęciach w pomieszczeniach

Do tych zdjęć Paul użył Profoto A1X ustawionej na statywie, sterowanej pilotem Profoto Connect zamontowanym na jego Fujifilm X-T3. Światło otoczenia było nieco przytłumione, więc aby odtworzyć naturalny wygląd światła wpadającego przez okno, użył parasolki Umbrella Deep White M. Dodał również do lampy A1X Profoto Clic Gel Full CTO, aby zrównoważyć światło błyskowe ze światłem wolframowym lamp. „A1X daje ci prawdziwą wolność tworzenia, ponieważ jeśli trafiam na sytuację, w której oświetlenie nie jest tym czego szukam i oczekuję, to mogę po prostu użyć parasolki i odtworzyć miękkie i naturalne światło”.

Ostatnia wskazówka Paula – tworzenie efektu światła „złotej godziny”

„Coś, czego niedawno się nauczyłem i co bardzo mi pomaga, to sposób odtwarzania złotej godziny o dowolnej porze dnia za pomocą Profoto A1X. Jako fotograf, który lubi zdjęcia podświetlane od tyłu, lubię też efekt podświetlonych krawędzi na modelu. Aby uzyskać ten efekt dodaj po prostu odrobinę światła w tle, gdy naturalne światło nie jest dostępne – to robi dużą różnicę”.

Zostaw komentarz

Kategorie
Tagi
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium