fotoforma.pl

Już dziś skorzystaj z rat 0% - darmowa dostawa od 500zł!

  • Kontakt
  • O nas
  • Status zamówienia
Shun kreuje zdjęcia ślubne Profoto A1X w Tokio

Shun kreuje zdjęcia ślubne Profoto A1X w Tokio

 

Shun przemierzył cały świat jako fotograf ślubny, ale najlepiej czuje się w swoim rodzinnym mieście. „Tokio jest nietypowe i wyjątkowe, w unikalny sposób zderza się w nim tradycja z teraźniejszością”. Właśnie dlatego Shun i jego zespół postanowili wraz z Profoto A1X, stworzyć portrety ślubne w trzech najpiękniejszych miejscach tego miasta. „Dzięki temu, że lampa A1X jest lekka i kompaktowa, jest to idealny partner przy tworzeniu zdjęć ślubnych”.

1. Kultowy portret ślubny

Było tuż przed świtem, gdy Shun wraz z zespołem pojawili się na kultowym skrzyżowaniu Shibuya Scramble Crossing. Zwykle to skrzyżowanie jest pełne ludzi, ruchu i zgiełku – ale o tej godzinie było nad wyraz spokojnie.

 

Shun użył Profoto A1X jako głównego źródła światła, w towarzystwie parasolki Umbrella Shallow Translucent M. Światło umieszczono z boku, lekko za modelką, dzięki czemu udało się uzyskać piękny wyraz jej twarzy w tym ponurym świetle poranka. Shun nazywa to „krótkim światłem”.

„Kocham to. Krótkie światło to światło kierunkowe, stopniowo opadające od świateł do cieni. Tworząc podświetlenie z tyłu obiektu i subtelny cień z przodu nadaje obiektowi wrażenie trójwymiarowości.”

 

Na skrzyżowaniu Shibuya Shun musiał myśleć i działać szybko, ponieważ miał bardzo mało czasu, zanim światło zmieniało się ponownie na zielone. „Około jednej minuty lub nawet mniej na jedną scenę”. I właśnie w takiej sytuacji sprawdziła się lampa Profoto A1X ze swoim małym rozmiarem i niewielką wagą – w rezultacie Shun był w stanie szybko ruszać się i pracować w trybie TTL (tryb auto), operując pilotem Profoto Connect.

 

„Uwielbiam TTL, szczególnie w takich sytuacjach. Na początku korzystam z TTL pozwalając na automatyczne ustawienie odpowiedniej ekspozycji lampy błyskowej. Następnie przełączam się w tryb ręczny, blokuję ustawienia i gotowe. Dzięki TTL te działania są szybkie i płynne. Pozwala mi to bardziej się skupić na komunikacji z modelami i kreatywnym myśleniu, ponieważ tracę mniej czasu na ustawianie lampy błyskowej”.

2. Mieszanie światła błyskowego i słonecznego w celu uchwycenia tradycji i piękna

Po skończeniu zdjęć na skrzyżowaniu Shibuya Shun i jego zespół udali się do miejsca kojarzącego się tradycyjną japońską kulturą – do teatru Koshigaya Noh.

 

W pobliżu wejścia znajduje się spokojne miejsce otoczone drzewami. Ciepłe światło słoneczne oświetla skórę panny młodej, jednocześnie rzucając cienie liści na jej twarz. Ta scena zapiera dech w piersiach, ale przy samym naturalnym świetle słonecznym cienie były zbyt głębokie i ciemne, co powodowało duży kontrast jasnych i ciemnych punktów zdjęcia. Tak więc Shun tak ustawił Profoto A1X, aby błyskała w tym samym kierunku, co słońce, aby zmiękczyć cienie.

„Łącząc lampę błyskową i światło zastane, używam Profoto A1X poza aparatem, wysoko ustawioną, skierowaną w tym samym kierunku, co słońce. Jest tak, ponieważ dwa źródła światła świecące z różnych kierunków mogą czasem dawać dziwne efekty. Dlatego staram się dopasować do słońca, żeby uzyskać bardziej naturalny wygląd.”

 

Gdy słońce wzeszło wyżej, zespół przeniósł się na scenę Noh – pięknego, starego budynku wykonanego z japońskiego cyprysu. Tutaj intensywne, naturalne światło oświetlało twarz panny młodej. Jednakże, Shun musiał złagodzić mocny cień rzucany na jej suknię ślubną, więc lampa A1X była trzymana przez asystenta i odpalana w kierunku panny młodej.

 

„Profoto A1X jest niezwykle przydatna nawet, gdy światło słoneczne jest bardzo mocne. Uzupełniając światło naturalne światłem z lampy udało mi się uniknąć przepalenia na sukience panny młodej”.

 

Shun postanowił stworzyć kolejną scenę w tradycyjnej drewnianej konstrukcji teatru, tym razem przed pomalowaną bambusową ścianą. Ale tu pojawił się problem – dach blokował naturalne światło, pozostawiając scenę zaciemnioną.

 

Postawił więc Profoto A1X na statywie, zamocował parasolkę i odpalił lampę błyskową z jej prawej strony. W ten sposób mógł stworzyć naturalnie wyglądające światło o większej głębi, niż samo tej od samego światła słonecznego.

Jak widać na tym zdjęciu, Profoto A1X tworzy naturalnie wyglądające przejścia światła i cieni. To jest po prostu piękne”.

Centralna scena teatru Noh. Shun ustawił modeli romantycznie wpatrujących się w siebie. Jednak słońce jest ponad ich głowami, a ostre światło rzuca silny cień na ich twarze. Aby zrównoważyć światło, Shun umieścił Profoto A1X na aparacie i skierował błysk bezpośrednio na nich.

 

Równoważące światło, dzięki A1X na aparacie, wydobyło ich twarze i emocje oraz złagodziło cień rzucany na suknię ślubną i garnitur.

 

3. Nieśmiertelne portrety ślubne o zachodzie słońca

Ostatnią lokalizacją w Tokio był Park Toyosu Gururi o zachodzie słońca – skąd można podziwiać piękny wieczorny widok na Tokio. „To moje ulubione miejsce” dodaje Shun.

 

Standardowym podejście do sceny przy zachodzącym słońcu jest dobranie ekspozycji do tła i oświetlenie modela z przodu. Ale Shun postanowił zrobić coś innego. Skupił się na naturalnym świetle i jego kierunku. „To trochę jak dodanie światła z lampy błyskowej do światła zachodzącego słońca”.

 

Z lewej strony, w tym samym kierunku co słońce, Shun ustawił Profoto A1X, trzymaną wysoko, z zamocowaną parasolką Umbrella Shallow Translucent M. W ten sposób osiągnął harmonię między gasnącym światłem słońca i błyskiem, tworząc dramatyczne, ale naturalnie wyglądające światło.

 

„Są chwile, które istnieją tylko teraz i nigdy nie powrócą. W takich chwilach wykańcza mnie czekanie na to, by lampa błyskowa się naładowała. Dlatego naprawdę cenię sobie Profoto A1X, ponieważ ładuje się tak szybko, że nigdy nie przegapię właściwego momentu. Lampa błyska zawsze wtedy, kiedy tego potrzebuję”.

 

Oto, co Shun myśli o oświetleniu w fotografii ślubnej:

„Naturalne światło jest fantastyczne, ale dzięki Profoto A1X możesz robić jeszcze piękniejsze zdjęcia, z bardziej dramatycznym oświetleniem sceny. Możesz tworzyć podświetlenia, aby poprawić szczegóły i skupić oczy widza na tym, na czym ci zależy.

A1X może także pomóc w stworzeniu rewelacyjnej scenerii – w dniu, w którym robiłem te zdjęcia mieliśmy świetną pogodę, ale nawet w pochmurny dzień możesz stworzyć wrażenie ciepłego światła słonecznego dodając światło z Profoto A1X, na przykład z CTO Gel Clic.

A dzięki szybkiemu czasowi ładowania możesz mieć piękne światło dokładnie w momencie, w którym go potrzebujesz, nie tracąc ujęcia. Profoto A1X to lampa błyskowa, którą zawsze będę mieć przy sobie, aby robić zdjęcia, które na długo pozostaną w pamięci moich klientów.”

Zespół zdjęciowy:

  • Fotograf: SHUN
  • Modele: Hiroki Kato (MA-Spanky), Yukiko Kawabe
  • Włosy i makijaż: Hitoma Honma
  • BTS Video Director: Michitoshi Nambu
  • BTS Videographer: Ryo Muramatsu
  • BTS Video Recording & Technology: Hiroyuki Yamada
  • BTS Video Production: EIZOH LABORATORY INC.
  • Coordinator: Jun Tanikawa
  • BTS Photographer: Taira Tairadate
  • Writer: Erika Ito
  • Przy współpracy z:
  • Suknia ślubna: innocently TOKYO
  • Teatr Noh: Koshigaya Film Commission, Dom ochrony japońskiej kultury w mieście Koshigaya, Koshigaya Nougakudo.

Zostaw komentarz

Kategorie
Tagi
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium