fotoforma.pl

Już dziś skorzystaj z rat 0% - darmowa dostawa od 500zł!

  • Kontakt
  • O nas
  • Status zamówienia
Zdjęcia produktów na Allegro - dlaczego warto zadbać o ich wygląd?

Zdjęcia produktów na Allegro - dlaczego warto zadbać o ich wygląd?

Żyjemy w czasach, w których spora część życia odbywa się właśnie w sferze internetowej. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób kupuje produkty przez internet, chociażby właśnie na słynnym Allegro. Jednak nie oznacza to, że sama sprzedaż jest prosta. Sprzedawca, z całą pewnością musi się w to zaangażować, aby produkt postrzegany był jako estetyczny i zachęcał do tego, aby go zakupić. Dla wielu osób już sam sposób prezencji mówi wiele o sprzedającym, oraz o rzeczach, które można kupić. Estetyka jest tutaj na pierwszym miejscu.

Spis treści:

  1. Dobra jakość
  2. Odpowiednia ekspozycja produktu
  3. Internauci są wzrokowcami
  4. Sprzedawaj emocjami
  5. Większe zaufanie do sprzedawcy
  6. Drobna edycja gotowych już zdjęć

Dobra jakość

Dobra jakość fotografii daje klientowi znak, że starasz się, traktujesz sprzedaż poważnie i jesteś godny zaufania. Pierwszym kryterium, jakie musisz wziąć pod uwagę, jest jakość wykonanego zdjęcia. Najlepiej sprawdzą się profesjonalne aparaty fotograficzne. Czasem wystarczy smartfon z wyczyszczonym obiektywem, chociaż dobra lustrzanka może bardzo ułatwić zadanie. Najważniejsze, żeby nie pojawiały się widoczne piksele. Dobrze jest korzystać ze statywu, bo dzięki niemu masz pewność, że obraz nie będzie zruszony ani rozmazany.

Kolejnym istotnym aspektem jest zadbanie o odpowiednie oświetlenie. Dzięki niemu uzyskasz lepszą głębię obrazu. Odpowiednia barwa i natężenie światła pozwalają też na osiągnięcie dobrego kontrastu i odwzorowania kolorów. Prawidłowo wykonane zdjęcie pozwala Ci na uniknięcie żmudnej pracy w postprodukcji.

Odpowiednia ekspozycja produktu

Kolejną przyczyną, dla której powinieneś zadbać o dobre zdjęcia, jest przedstawienie produktu w jak najlepszym świetle. W zależności od kategorii wyznaczniki mogą się różnić, ale pierwszą zasadą jest zadbanie o jasne otoczenie. Większość produktów najlepiej przedstawiać na białym, jednolitym tle. Dzięki niemu oferowany przez Ciebie przedmiot zawsze będzie na pierwszym planie. W ten sposób zwracasz uwagę na ofertę. Unikaj deseni, ciemnych tkanin (chyba że fotografujesz coś białego), a już szczególnie złym pomysłem jest robienie zdjęć na tle nieposprzątanych pomieszczeń.

W niektórych branżach aranżacja zdjęcia może być korzystna. Tak jest w kategorii beauty, gdzie na zdjęciach poza produktem pojawiają się kwiaty, czy inne kobiece elementy. Maja one zadziałać na zmysł wzroku, wygenerować u klientek poczucie luksusu, zadbania o szczegóły i wysokiej jakości oferty. Ale pamiętaj, że to sprzedawany przedmiot powinien być nadal w centrum uwagi.

Internauci są wzrokowcami

Osoby nieustannie korzystające z internetu stykają się z ogromną ilością informacji. Ponieważ nikt nie jest w stanie zapoznać się z każdym tekstem, ofertą, a nawet tytułem aukcji, przekaz wizualny zaczyna odgrywać ogromne znaczenie. Ładna, zwracająca uwagę fotografia produktu może sprawić, że klient zainteresuje się Twoją ofertą. To obrazek skłoni go do kliknięcia i zapoznania się ze szczegółami.

Sprzedawaj emocjami

Do ostatecznej decyzji zakupowej konieczne jest przekonanie, że produkt odpowiada na potrzeby odbiorcy. Trudno to udowodnić w sieci, ale świetnym argumentem jest wywołanie pozytywnych emocji. Jeżeli Twoje zdjęcia będą pokazywały, że produkt jest niezawodny, zapewnia wygodę czy prestiż, albo jeśli zdjęciem przekażesz inne wartości bazujące na emocjach, będzie to miało realne przełożenie na sprzedaż.

Większe zaufanie do sprzedawcy

W czasach, gdy niestety wcale nie tak trudno natknąć się na internetowe oszustwo, wielu użytkowników internetu pozostaje w pełni ostrożnymi. Zwracają zatem dużo uwagi na to, co planują kupić, aby mieć pewność, że nie padną ofiarami nieprzemyślanego zakupu i tym samym naciągnięcia. W związku z tym trudno ukryć, że profesjonalne zdjęcia produktu dla wielu osób działają uspokajająco. Oznacza to, że sprzedawca faktycznie się zaangażował i najprawdopodobniej oferowane przez niego produkty faktycznie są wysokiej jakości. W obecnych czasach to naprawdę bardzo ważne. Dodatkowo nie jest sekretem, że estetycznie zaprezentowany produkt od razu przykuwa uwagę, ale o tym było już co nieco w powyższych punktach.

Drobna edycja gotowych już zdjęć

To także bardzo ważny punkt. Dlaczego? Ponieważ, o ile obrabianie gotowych fotografii stało się ostatnio bardzo popularne i chętnie wykorzystywane, o tyle naprawdę bardzo łatwo jest z nim przesadzić. Bardzo ważne jest to zwłaszcza w przypadku takich sesji produktowych. Dlaczego? Nikt nie zaufa zdjęciom, które wyglądają, jakby przed chwilą wykonane zostały w photoshopie. Niestety jest to przykrą prawdą. Takie fotografie czasami pozwalają wierzyć, że autor nie wykonał ich samodzielnie i wcale nie posiada na sprzedaż tego, co właśnie oferuje. Dodatkowo przesadzone zdjęcia raczej odpychają i śmieszą. Oczywiście można je lekko poprawić, ale warto pamiętać o tym, aby zawsze robić to raczej w drobny i małoinwazyjny sposób, aby nie odstraszyć potencjalnego nabywcy, a jedynie go zachęcić.

Zostaw komentarz

Kategorie
Tagi
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium