Kamera Sony FX3A - ILME-FX3A

Kamera Cinema Line Sony FX3 urzeczywistni wizje twórczych pasjonatów. Poza filmową ekspresją wyróżnia ją niezawodne działanie i łatwa obsługa — czyli dokładnie to, czego potrzebują dzisiejsi twórcy. Dzięki małym wymiarom i wadze kamera jest poręczna i wygodna w noszeniu.
Przepustka do świata profesjonalnego kina - Sony FX3A

Pełnoklatkowa jakość przy słabym świetle
Innowacyjne techniki przechwytywania światła w pełnoklatkowym przetworniku kamery FX3 pozwalają uzyskać wyraźny obraz nawet w słabym świetle. Standardowy zakres czułości ISO, wynoszący przy filmowaniu 80–102 400, można rozszerzyć do 409 600.

Sony FX3 - Szeroki zakres dynamiki, większa ekspresja
Kamera FX3 ma wyjątkowy, ponad 15-stopniowy zakres dynamiki, umożliwiający rejestrację obrazu rano, w południe i wieczorem, we wnętrzach i plenerach. Utrwala każdy niuans i zapewnia wyjątkową swobodę korygowania kolorów w obrazie filmowym.

Kreatywność i efekty bokeh na miarę pełnej klatki
Nagrywaj filmy w kinowej rozdzielczości 4K z małą głębią ostrości, wspaniałym efektem bokeh i swobodą kształtowania obrazu, jaką daje pełnoklatkowa matryca.

S-Cinetone™ — kolorystyka jak w kinie
Przy standardowych ustawieniach kamery FX3 obraz jest utrwalany z użyciem wyglądu S-Cinetone, wprowadzonego po raz pierwszy w renomowanym kamkorderze Sony FX9. Wygląd ten został starannie dostosowany do wymogów twórców, by zapewnić bogate kolory i naturalne odcienie skóry. Nagrania S-Cinetone można łączyć bez korekt z materiałem z innych kamer Cinema Line.
Materiał 4K 120 kl./s z idealnie ostrą każdą klatką - ILME-FX3A
Dzięki dokładnemu systemowi AF i szybkiemu odczytowi matrycy kamera FX3 rejestruje szczegółowy obraz 4K nawet przy dużej liczbie klatek na sekundę. W trybie zwolnionego i przyspieszonego tempa (S&Q) użytkownik ma pełną kontrolę nad klatkażem i może nagrywać piękne ujęcia ruchu do odtworzenia w nawet pięciokrotnie zwolnionym tempie (w formacie 24p).

10-bitowy obraz S-Log3 i HDR — płynne przejścia tonalne
Krzywa gamma S-Log3 i przestrzeń barw S-Gamut3.Cine zapewniają wysoką jakość reprodukcji kolorów w szerokim zakresie dynamiki. Takie nagrania łatwo jest połączyć w postprodukcji z materiałem filmowym z innych kamer Cinema Line. Profil obrazu HDR HLG (Hybrid Log-Gamma) pozwala nagrywać obraz HDR do bezpośredniego wyświetlenia na zgodnym telewizorze.

Kamera Sony FX3A - Reprodukcja 16-bitowego materiału RAW przez port HDMI
Gdy wymagana jest elastyczność w postprodukcji, można nagrać 16-bitowy obraz RAW na zgodny rejestrator zewnętrzny podłączony przez HDMI. Kamera będzie równolegle zapisywać materiał XAVC HS 4K, XAVC S 4K lub XAVC S-I 4K i pliki proxy. Film RAW ma rozdzielczość 4264 × 2408 [16:9] — wyższą niż w standardzie DCI 4K.

Bogactwo szczegółów i realistyczne kolory
Kamera FX3 umożliwia wewnętrzny zapis materiału 4K z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 przy użyciu kompresji All-Intra lub Long GOP. Umożliwia to jeszcze dalej idącą korektę kolorystyki z zachowaniem naturalnego wyglądu przejść tonalnych.
[1] All-Intra (All-I) [2] Long GOP [3] Grupa obrazów (GoP)

Kompensacja „oddychania” ostrości - Kamera FX3
Kiedy na kamerze jest zainstalowany zgodny obiektyw i włączona jest kompensacja zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości, zwiększa się stabilność filmowanego obrazu.
Metadane dotyczące kompensacji zmian kąta widzenia można nagrać i wykorzystać do korekty obrazu w postprodukcji, przy użyciu najnowszych wersji rozszerzeń Catalyst Browse/Prepare Plugin.
Niezawodny, bardzo dokładny system AF
Pokrywający rozległy obszar system AF z funkcją inteligentnego śledzenia wykorzystuje wykrywanie fazy w płaszczyźnie ogniskowej do stabilnego śledzenia obiektu w niemal całym kadrze. System Fast Hybrid AF działa dokładnie nawet przy małej głębi ostrości i filmowaniu w formacie 4K (QFHD) 120p.

Kamera Sony FX3A - ILME-FX3A - Zaawansowany system AF śledzący ostrość
Funkcje śledzenia bezbłędnie utrzymują ostrość na obiekcie, pozwalając skupić się na kompozycji. System Real-time Eye AF dokładnie ustawia ostrość na twarz i oczy, a algorytmy Sony rozpoznające obiekty z użyciem SI umożliwiają śledzenie w czasie rzeczywistym.

Płynne przejścia i ostrość od dotknięcia
Kamera FX3 ma siedem ustawień szybkości przejścia AF przy przenoszeniu ostrości. Pięć ustawień czułości zmiany obiektu AF pozwala określić, na ile łatwo system AF będzie przełączał ostrość na inny obiekt lub utrzymywał ją na obecnym. Aby wybrać obiekt, na który ma być nastawiana ostrość, wystarczy go dotknąć na ekranie LCD.


Poręczność, mobilność i duży potencjał - Sony FX3
Mała, lekka kamera Sony FX3 powstała z myślą o mobilności. Jej odłączany uchwyt i otwory do bezpośredniego montażu akcesoriów pozwalają szybko rozpocząć pracę, bezproblemowo nakręcić materiał i sprawnie spakować sprzęt. Korpus i pokrywy są wykonane z lekkiego stopu magnezu, zwiększającego niezawodność i wytrzymałość w trudnych warunkach pracy.

Odłączany uchwyt XLR
Stopka Multi Interface (MI) kamery umożliwia zamontowanie uchwytu z adapterem XLR i dwoma pełnowymiarowymi gniazdami XLR. Uchwyt ten ułatwia pracę w trudnych warunkach, na przykład filmowanie z małej wysokości.

Sony FX3A - ILME-FX3A - Wewnętrzny system stabilizacji obrazu
Wbudowany w korpus, 5-osiowy optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode wzmacnia efekt stabilizacji przy filmowaniu. Aby zapobiec pogorszeniu obrazu, czujnik żyroskopowy dokładnie mierzy drgania i kompensuje je technikami optycznymi. Umożliwia to uzyskanie stabilnego filmu 4K nagrywanego z ręki bez gimbala, nawet podczas chodzenia.
[1, 2] drgania kątowe (pochylenie i odchylenie) [3, 4] drgania boczne (oś X i Y), [5] drgania obrotowe (względem osi Z)

Stabilizacja obrazu i prostsza edycja w programach Catalyst
Podczas filmowania z ręki wewnętrzny żyroskop rejestruje dane o drganiach, umożliwiając stabilizację obrazu na etapie postprodukcji. Programy komputerowe Sony Catalyst Browse / Catalyst Prepare pozwalają nawet bilansować poziom automatycznej kompensacji drgań i niezbędnego przycięcia obrazu. Efektywnie wykorzystują też dane o obrocie aparatu lub kamery.
Lampki kontrolne z przodu i z tyłu - Sony FX3
Z przodu i z tyłu kamery FX3 znajdują się lampki kontrolne (tally) do sprawdzania, czy trwa nagrywanie. Są one wyraźnie widoczne zarówno dla operatora, jak i osoby przed kamerą.

Otwierany na bok dotykowy ekran LCD
Otwierany na bok 3,0-calowy ekran dotykowy LCD (2,36 mln pikseli) można ustawiać na różne sposoby, na przykład by uzyskać lepszą widoczność obrazu, gdy kamera jest zamontowana w gimbalu. Panel dotykowy pozwala też intuicyjnie wybierać z menu różne ustawienia kamery.

Sony FX3A - Funkcje niezbędne do pracy w pojedynkę
Sześć dostosowywanych przycisków i główne elementy sterujące można obsługiwać jedną ręką, by drugą podtrzymywać korpus lub obsługiwać obiektyw. Pracę ułatwiają też gwintowane otwory na korpusie i uchwycie. Umożliwiają one bezpośrednie podłączanie akcesoriów.


Ciągłe nagrywanie w formacie 4K/60p
Zastosowany w kamerze Sony FX3 nowatorski system rozpraszania ciepła umożliwia ciągłe nagrywanie w formacie 4K/60p. Wydajność chłodzenia podczas długich ujęć gwarantują optymalnie umieszczony radiator, odpowiedni przepływ powietrza i cichy wentylator.

Adapter XLR i wejście cyfrowe zapewniające wysoką jakość dźwięku - Kamera FX3
Oprócz wbudowanego mikrofonu kamera ma pełnowymiarowe złącza XLR na uchwycie i cyfrowe łącze audio w stopce Multi Interface (MI), można więc podłączać do niej zewnętrzne mikrofony profesjonalne. Do wyboru są trzy formaty nagrywania, w tym 4 kanały / 24 bity. Cyfrowy dźwięk można nagrywać nawet po zdemontowaniu uchwytu — wystarczy podłączyć mikrofon cyfrowy, na przykład ECM-B1M.

Dwa gniazda na szybkie nośniki danych
Kamera współpracuje zarówno z kartami CFexpress typu A — zaprojektowanymi do zapisu obrazu o dużej przepływności w zaawansowanych produkcjach filmowych — jak i standardowymi kartami SDXC UHS-I i UHS-II. Dwa identyczne gniazda na nośniki umożliwiają nagrywanie równoległe i naprzemienne.
Dane techniczne i charakterystyka - Kamera Sony FX3A - ILME-FX3A
Kamera Cinema Line FX3 łączy niezwykle małe wymiary z wysoką czułością i filmową ekspresją obrazu z pełnoklatkowej matrycy. Mobilność, łatwość pracy w pojedynkę i profesjonalne funkcje — oto idealne narzędzie dla filmowców pragnących urzeczywistniać swoje filmowe wizje w najróżniejszych miejscach.
- Potencjał pełnej klatki, duża czułość i szeroki zakres dynamiki
- Wysoko wydajny procesor obrazu BIONZ XR
- Nagrywanie obrazu 4K (QFHD) HFR 120 kl./s
- S-Cinetone™: kolorystyka jak w kinie
- Większa mobilność umożliwiająca obsługę jednej osobie

- Typ przetwornika: Pełnoklatkowy (35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R
- Liczba pikseli: Około 10,3 megapiksela (efektywnie) podczas filmowania, około 12,1 megapikseli (efektywnie) podczas fotografowania, około 12,9 megapikseli (ogółem)
- Czułość: [Filmy] Odpowiednik ISO 80–102 400 (z możliwością rozszerzenia do ISO 409 600), automatyczna (ISO 80–12 800, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy), [Fotografie] ISO 80–102 400 (z możliwością rozszerzenia do ISO 40–409 600), automatyczna (ISO 80–12 800, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy)
- Rodzaj nośnika: Karta CFexpress typu A / SD (×2), zapis równoczesny, sortowanie, automatyczne przełączanie nośnika, kopiowanie
- Ekran LCD: 7,5 cm (typ 3,0″), około 2,36 mln pikseli, panel dotykowy, kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270°
Akcesoria w zestawie z Sony FX3A - ILME-FX3A
- 1x akumulator NP-FZ100
- 1x przykrywka korpusu
- 1x osłona stopki akcesoriów
- 1x zestaw stopki akcesoriów
- 1x ładowarka BC-ZD1
- 1x uchwyt z gniazdami XLR
- 1x osłona stopki uchwytu




















































